Zadaniem sklepu internetowego jest sprzedaż jego produktów za pośrednictwem globalnej sieci telekomunikacyjnej. Obecne sklepów online jest coraz więcej, przyciągnięcie klienta staje się zatem coraz trudniejsze. Jednym z najskuteczniejszych działań dla takiego biznesu jest pozycjonowanie ecommerce. Badania pokazują, że klienci chcący kupić dany produkt przez internet wpisują jego nazwę w wyszukiwarkę, następnie przeglądają maksymalnie do dziesięciu stron, które pojawiły się w wynikach wyszukiwania i podejmują decyzję zakupową. Dlatego szczególnie ważne jest zadbanie, aby sklep pojawiał się w wynikach wyszukiwania w TOP10 i do tego właśnie zmierza pozycjonowanie. Ecommerce to specyficzna branża dla pozycjonerów, bowiem budowa sklepu internetowego zasadniczo różni się od budowy zwykłej strony www. A budowa strony ma duże znaczenie dla algorytmów Google.

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego ogromne znaczenie będzie miała jego audyt i optymalizacja. Są to działania zmierzające do zweryfikowania i poprawy tych kwestii w ramach budowy strony, które nie pozwalają jej uzyskać wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Konieczne jest sprawdzenie budowy strony, jej wewnętrznego systemu linkowania, struktury adresów URL oraz treści na stronie. Najczęściej pojawiającymi się w sklepach internetowych błędami jest brak treści na stronie lub treść skopiowana ze strony producenta danego towaru – jest to największa zbrodnia jaką można uczynić dla pozycji sklepu. Inne często spotykane błędy to nieprzejrzysta i zagmatwana struktura strony oraz zbyt długie i nie przyjazne robotą Google adresy URL. Istotnie jest tutaj także to, że takie audyt i optymalizacja powinny być wykonywane co jakiś czas. W przypadku sklepu internetowego nie mogą być to działania jednorazowe.

To co odróżnia pozycjonowanie sklepów internetowych od tradycyjnych stron to także strategia pozycjonowania. Sklepy internetowe pozycjonuje się najczęściej na tak zwany Long Tail, w tym przypadku obok fraz głównych strona pozycjonowana jest na wiele bardzo szczegółowych fraz dotyczących oferty sklepu. Dzięki temu na stronę trafiają zarówno klienci, którzy dokładnie wiedzą, co chcą kupić oraz tacy, którzy nie mają jeszcze sprecyzowanych wymagań. Prawidłowo ustalona strategia pozycjonowania i właściwy wybór fraz stanowią klucz do sukcesu. Więcej informacji na ten temat – pozycjonowanie sklepów internetowych https://brandbay.pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego.

Innym sposobem na marketing w wyszukiwarce dla sklepu internetowego jest płatna reklama w Google, czyli kampania AdWords. W tym przypadku również sklep ma możliwość reklamować całą stronę internetową lub jedynie konkretne podstrony lub nawet produkty. W tym przypadku dla wielu sklepów ciekawą możliwością jest reklama graficzna, gdzie po wpisaniu określonych słów kluczowych użytkownik widzi zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu, w którym może kupić ten produkt a zdjęcie przekierowuje go podstronę z wybranym przedmiotem. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania, kampania AdWords także musi być dobrze zbudowana, aby przebić konkurencję.