Praca w agencji reklamowej może być naprawdę niezapomnianą przygodą dla osób, które uważają się za kreatywne, pracowite, odporne na stres, otwarte na nowe doświadczenia i łatwo nawiązujące kontakty.

Grafika / social media / koordynacja

W agencji reklamowej mamy różne stanowiska, począwszy od grafika (graficzki), poprzez social media menadżera / menadżerkę (managera / managerkę), a skończywszy na koordynatorze (koordynatorce) zespołu.

Zanim zdecydujemy się na tego typu karierę warto sobie dookreślić czym konkretnie chcielibyśmy się zajmować. Czy interesuje nas kontakt z klientami, czy wolimy siedzieć na zapleczu i kontaktować się jedynie z naszym zespołem, a przez większość czasu coś tam dłubać w edytorze grafiki, programach do analiz zachowań konsumentów czy innym back-endowym programie komputerowym.

Jak szukać? – agencja reklamowa Kraków / Warszawa / Wrocław

Jeżeli już będziemy wiedzieli jaka kariera nam się najbardziej podoba, możemy zacząć szukać agencji reklamowych w naszej okolicy, wpisując „agencja reklamowa warszawa”, „agencja reklamowa wrocław” czy „agencja reklamowa kraków” w wyszukiwarce i następnie wysłać swoje CV do kilku pierwszych agencji z listy wyszukiwania. Niektóre agencje reklamowe, jak przykładowo brandbay.pl, mają specjalne strony z informacjami o swoich aktualnych ofertach pracy (na stronie Brandbay zakładka ‚Kariera’ na dole strony), więc jeśli akurat mają otwartą rekrutację na interesujące nas stanowisko możemy przygotować CV i LM pod to konkretne ogłoszenie z ich strony. Jeżeli jednak nawet agencje nie szukają w tym momencie pracowników i tak możemy wysłać im swoje CV, bo być może w przyszłości będą szukały.

Jak szukać? portale społecznościowe / strony z ofertami

Oprócz stron agencji, warto też przeglądnąć strony z ofertami pracy na portalach społecznościowych, typu linkedin czy goldenline oraz także strony z ogólnymi ofertami pracy. Istnieją też strony dla freelancerów na których możemy umieścić swoje portfolio i monitorować te strony pod kątem krótkoterminowych ofert pracy zdalnej.

Co pisać w CV i LM

W CV i LM warto wspomnieć nie tylko o swoich umiejętnościach graficznych czy pisarskich, ale także właśnie o pracowitości, odporności na stres, etc., gdyż w agencjach reklamowych czeka nas mnóstwo pracy i mnóstwo stresu, dlatego warto dać znać potencjalnym pracodawcom (pracodawczyniom), że zdajemy sobie z tego sprawę i jesteśmy do tego przygotowani.

Sukces

A kiedy już zostaniemy zatrudnieni w agencji, oprócz tego stresu i ogromu pracy, będziemy mieli też (przede wszystkim) okazję do poznawania niesamowitych ludzi, realizowania przeróżnych projektów wymagających od nas nie lada gimnastyki umysłowej i, co także ważne, będziemy mieli możliwość ujrzenia efektów swojej pracy per se oraz ludzkich reakcji na nasze dzieła.

Powodzenia i dużo dobrej zabawy dla wszystkich, którzy zdecydują się na tego typu karierę.