Obecnie, niemalże wszystko można kupić przez internet, niektóre modele kominków oraz wkładów można też zobaczyć w popularnych, sieciowych marketach budowlanych. Jednakże, najbogatsza i najbardziej pełna oferta zawsze czeka na klientów w salonach sprzedaży kominków różnych producentów lub też jednej, konkretnej marki. W takim miejscu ma się przegląd wielu dostępnych opcji, co zazwyczaj pozwala zyskać większe rozeznanie w temacie, a także przyspiesza podjęcie decyzji o zakupie konkretnego rodzaju kominka.

Dlatego też wiele osób, które odrobinę zna się na tej tematyce lub też miało już z kominkami pewne doświadczenia, decyduje się na otwarcie takiego właśnie salonu sprzedaży lub też punktu dystrybucji produktów jednej marki. W takim przypadku prowadzenie biznesu polega na prezentacji produktów, doradztwie, co do tego, jaki produkt będzie najlepiej dopasowany do potrzeb klienta, a także sprzedaży. Niektóre salony mogą natomiast dodatkowo oferować usługę instalacji takich kominków w mieszkaniach klientów.

W takim miejscu zazwyczaj oczekujemy profesjonalnego doradztwa

 O ile całkiem normalne jest, że w dużym markecie budowlanym z tym doradztwem jest różnie, o tyle w dedykowanych salonach sprzedaży zawsze liczymy na to, że sprzedawca będzie kompetentny i będzie posiadał odpowiednią wiedzę. W przypadku otwierania punktów dystrybucji pieców danej marki, czasem można liczyć na możliwość wzięcia udziału w programie doszkalającym, podczas którego można zyskać naprawdę szerokie rozeznanie w temacie. W innym przypadku, należy taką wiedzę zdobyć na własną rękę lub też opierać się o własne, branżowe doświadczenia. Za pewne do najczęściej zadawanych pytań będzie należeć to, jakie kominki na zimę do salonu będą najwydajniejsze i jakim paliwem powinny być zasilane. Pytania mogą też dotyczyć sposobu ich użytkowania, wydajności oraz kosztów ogrzewania mieszkania takim właśnie kominkiem. Często klienci proszą też o wskazanie, jaki model zdaniem sprzedawcy najlepiej sprawdziłby się w praktyce.